Bakat frallor!

Gjorde ett par frallor igår enligt LCHF metoden. Tyckte dom blev faktiskt helt okej i smaken, var lite skeptiskt med Zucchini i. Receptet kommer härifrån; http://allagodating.se
 
Idag har jag kört 1 timmmes Power yoga med fokus på armar/mage/rygg. Känns underbart i kroppen nu i efterhand så jag ska unna mig lite virkning :)
 
 

Zucchinibaguetter med solrosfrön (2-4 st beroende på storlek). Jag fick 10st frallor (handflatans storlek)

4 hela ägg
1 1/2 dl finriven zucchini
1 1/2 dl mandelmjöl
2 msk fiberhusk
1,5 msk kokosnötsmjöl
1/2 dl sesamfrön
2-3 msk solrosfrön
1/2 tsk salt
1 1/2 tsk bakpulver

 

Gör såhär;

Sätt ugnen på 200 grader, jag hade inte varmluft.
Vispa äggen med elvisp till en luftig smet, ett par minuter. Tillsätt den rivna zucchinin och rör om.
Blanda alla torra ingredienser i en bunke och vänd ner detta i äggsmeten. Se till att allt blandas till en jämn smet. Låt smeten svälla i 10 minuter.
Forma degen till baguetter och lägg på bakplåtspappersklädd plåt. Fukta gärna händerna med lite kallt vatten så går det lättare att forma dem. Skär tre snitt varje baguette.
Grädda baguetterna mitt i ugnen tills de fått fin färg, det tar ca 15-20 minuter för de mindre och ca 30 minuter för de större. Låt svalna på galler under bakduk.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0