Förändra kosten!

Jag stötte på en facebook grupp som heter LCHF - Tips, pepp och recept! som jag gick med i. Den gruppen har verkligen fått mig att inse att jag måste ta hand om mig själv och det jag stoppar i mig. Det har även förändrat min syn på mat helt och jag tycker det är roligt att leta upp nya saker att prova på, att grönsaker/rovfrukter är godare än vad jag tyckte innan. Nu när jag äntligen är i gång och tränar igen vill jag gärna ha en mer nyttigare kost och bryta vår lite dåligare matvanor. Fördelen som jag också känner är att vi är unga och kan vi tillaga mat som är mer hälsosammare för kroppen kommer det at gynna våra barn mer!
 
Har även kommit igång med yoga nu och fokuserar på att träna upp min styrka i kroppen. Är rejält taggad på att fixa mitt mål nu!
 
 Min frukost idag består av; 1½ dl Keso, 2-3msk Grädde, en näve bär, flagad mandel. Kan även ha till mellanmål!


Kommentarer
Skruttmärtha

Bra tänk att lägga om kosten.
Jag börjar dagen med fil har i linfrö, varierar med kiwi, hallon, tranbär och russin. Har även på ingefära på filen. Och flingor utan socker.

Glöm inte bort att dricka vatten. :-)

Jag har tagit bort smörgås åt för många i veckan förr. Ibland tar jag en knäckamacka med keso och färska grönsaker som mellanmål.

Motionerar en timme om dagen antingen med motionscykel eller promenader. Har en rockring som väger 1,2 kilo som jag gillar den används flitigt.

Jag fick hjälp av en dietist att komma igång.

Jag lägger till dig på min Blogg lättare att följa dej då.

Lycka till med att äta rätt.

Kram

2013-07-10 @ 08:47:40
URL: http://prue-voila.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0